Вівторок, 19 Березня 2024, 12:22
Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаємо Вас Гість | RSS

Тетерівська ЗОШ І-ІІІ ст. ім. Ніни Сосніної

Меню сайту
Поділитися
Наше опитування
Чи маєте Ви відношення до школи?
Всього відповідей: 346

Поради батькам

 

Як спілкуватися з дитиною

•  Спілкування на рівних. Рівень очей.

•  Попросити дитину вас чому-небудь навчити.

•  Запитувати в дітей поради.

•  Цікавитися планами дитини та їх враховувати.

•  Запитувати в дитини про її річ і стукатися до неї в кімнату.

•  Просити допомоги в чому-небудь. Після цього не критикувати.

•  Давати посильні доручення-з відомим успіхом.

•  Схвалення взагалі (у цілому).

•  Підтримка у важкій ситуації (навести приклад із власного життя знайти три позитивних моменти — оптимістичний погляд на життя).

•  Не сюсюкати з дитиною. Розмовляти як з дорослим.

•  Зустрічати як кращого друга і проводжати.

•  Якщо ви не праві, просіть вибачення.

•  Дозволяйте дитині виражати свої почуття і діліться своїми.

•  Дозволяйте робити дітям помилки і зустрічатися з їхніми наслідками (негативний досвід — це теж досвід).

•  100 %-ва увага мінімум 15 хвилин щодня.

•  Концентруйте увагу не на помилці, а на тому, як вийти зі складної ситуації.

•  Тілесний контакт 2—3 рази на день мінімум.

 

Як почути свою дитину

(що батьки не повинні робити)

•  Накази, команди, що заперечують почуття. (Дитина плаче, розбила коліно, дорослі: «Припини плакати!» — образа в дитини гарантована.)

•  Попередження, застереження, погрози. («Якщо ти ще раз упадеш у цю калюжу...».)

•  Моралі, проповіді («Учитися — це твій обов'язок» і т. д. Такі моралі викликають нудьгу, а потім і агресію).

•  Поради і готові рішення («Я б на твоєму місці...»). Такі поради дратують дитину.

•  Докази, нотації та висновки («У твоєму віці треба б знати...»). Нотації приводять до бажання боротьби і помсти.

•  Критика, догани, обвинувачення («Усе через тебе...») приводять до уникання невдачі, низької самооцінки.

•  Оціночна похвала (не хвалити, а говорити: «Я вважаю тебе...», «Мені подобається...»).

•  Обзивання і висміювання (навіть жартівливі).

•  Здогади та інтерпретація.

•  Випитування та розслідування.

•  Співчуття на словах, чутки.

•  Віджартування, відхід від розмови.

 

Що треба пам'ятати батькам дитини, яка зростає

•  Дитина формується під впливом того оточення, в якому зростає.

•  Дитина, що зростає в оточенні критики, навчається засуджувати.

•  Дитина, що зростає в оточенні ворожості, стане агресивною.

•  Дитина, що зростає в страху, буде всього боятися.

•  Дитина, що зростає в оточенні жалості, навчиться співчувати самій собі.

•  Дитина, що зростає в оточенні глузувань, стане сором'язливою і боязкою.

•  Дитина, що зростає в атмосфері заздрості, заздритиме.

•  Дитина, що зростає в оточенні заохочення, навчиться бути впевненою у собі.

•  Дитина, що зростає в атмосфері терпимості, навчиться бути терплячою.

•  Дитина, що зростає в атмосфері любові, навчиться любити.

•  Дитина, що зростає в оточенні схвалення, навчиться подобатися самій собі.

•  Дитина, що зростає в атмосфері визнання, навчиться бути цілеспрямованою.

•  Дитина, що зростає в атмосфері великодушності, буде щедрою.

•  Дитина, що зростає в оточенні чесності та справедливості, навчиться бути правдивою і справедливою.

 

Поради для батьків агресивних дітей

При взаємодії з агресивною дитиною:

•  приймайте дитину такою, яка вона є;

•  висувайте до дитини свої вимоги, враховуйте не свої бажання, а її можливості;

•  розширюйте кругозір дитини;

•  включайте дитину до спільної діяльності, підкреслюючи її значимість у виконуваній справі;

•  ігноруйте легкі прояви агресивності, не фіксуйте на них увагу оточуючих.

•  Боротися з агресивністю потрібно терпінням. Це найбільша чеснота, яка тільки може бути в батьків і вчителів.

•  Поясненням. Підкажіть дитині, чим цікавим вона може зайнятися.

•  Заохоченням. Якщо ви хвалите свого вихованця за гарне поводження,; то це розбудить у ньому бажання ще раз почути цю похвалу.

 

Поради для батьків дітей, які відчувають страхи

Якщо дитина відчуває страхи:

•  приймайте дитину такою, яка вона є, даючи їй можливість змінитися;

•  розвивайте в дитині позитивні емоції, частіше даруйте їй свій час і увагу;

•  з розумінням ставтеся до переживань і страхів дитини; не висміюйте

•  їх і не намагайтеся рішучими методами викорінити цей страх;

•  заздалегідь програвайте з дитиною ситуацію, що викликає страх.

 

Поради для батьків дітей, схильних до брехні

Якщо дитина бреше, додержуйтеся таких правил:

•  частіше хваліть дитину, заохочуйте її за гарні вчинки;

•  якщо ви впевнені, що дитина бреше, постарайтеся викликати її на відвертість, з'ясувати причину неправди;

•  знайшовши можливу причину неправди, постарайтеся делікатно усунути її так, щоб розв'язати цю проблему;

•  не карайте дитину, якщо вона сама зізнається в неправді, дасть оцінку власному вчинку.

 

Поради для батьків щодо спілкування з дітьми,

які мають емоційні труднощі

•  Емоції виникають у процесі взаємодії з навколишнім світом. Необхідно навчити дитину адекватно реагувати на певні ситуації та явища зовнішнього середовища.

•  Не існує поганих і хороших емоцій і дорослий у взаємодії з дитиною повинен постійно звертатись до доступних їй рівнів організації емоційної сфери.

•  Почуття дитини не можна оцінювати, не слід вимагати, щоб вона не переживала те, що вона переживає. Як правило, бурхливі афективні реакції — це результат тривалого стримування емоцій.

•  Потрібно навчити дитину усвідомлювати свої почуття, емоції, виявляти їх у культурних формах, спонукати до розмови про свої почуття.

•  Не слід вчити дитину пригнічувати власні емоції. Завдання дорослих полягає в тому, щоб навчити правильно спрямовувати, виявляти свої почуття.

•  Не слід у процесі занять з «важкими» дітьми намагатися цілком ізолювати дитину від негативних переживань. Це неможливо зробити в повсякденному житті, і штучне створення «тепличних умов» тільки тимчасово вирішує проблему.

•  Треба враховувати не просто модальність емоцій (негативні чи позитивні), а й їхню інтенсивність. Надлишок одноманітних емоцій спричиняє негативні явища.

•  Для профілактики емоційного напруження слід долучати дитину до різних видів діяльності. Корисним для емоційного розслаблення є застосування гумору.

•  З метою ліквідації негативних емоцій потрібно спрямовувати їх у творче русло: мистецтво, поезію, літературу, музику чи заняття танцями.

•  Ефективність навчання дитини володіти своїми емоційними станами значною мірою залежить від особливостей її ставлення до себе. Завищена чи занижена самооцінка суттєво погіршує самопочуття дитини, створює бар'єри для необхідних змін. У таких випадках потрібно починати роботу з корекції ставлення до себе, учнівської самооцінки.

 

http://voznesensk-school4.edukit.mk.ua/poradi_psihologa/poradi_batjkam/

 

ОГОЛОШЕННЯ
Ділимося досвідом
Материалов за текущий период нет.
Форма входу
Свята України
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Яндекс-пошук
Пошук на сайті
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2024