Неділя, 15 Вересня 2019, 06:36
Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаємо Вас Гість | RSS

Тетерівська ЗОШ І-ІІІ ст. ім. Ніни Сосніної

Меню сайту
Поділитися
Наше опитування
Чи маєте Ви відношення до школи?
Всього відповідей: 202

Методичні рекомендації

2019/2020 навчальний рік

 

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

№ 1/11-5966 від 01 липня 2019 року

Управління (департаменти) освіти і науки
обласних, Київської міської
державних адміністрацій
Інститути післядипломної
педагогічної освіти

Щодо методичних рекомендацій
про викладання навчальних предметів
у закладах загальної середньої освіти
у 2019/2020 навчальному році

Міністерство освіти і науки надсилає для практичного використання методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2019/2020 навчальному році, підготовлені спільно з Національною академією педагогічних наук України та Інститутом модернізації змісту освіти.

Просимо довести їх до відома керівників закладів загальної середньої освіти та вчителів.

Заступник Міністра                              В. А. Карандій

Вступ

Реформування загальної середньої освіти передбачає модернізацію змісту освіти, що має ґрунтуватися на компетентнісному та особистісно орієнтованому підходах до навчання, а саме головне – орієнтуватися на здобуття учнями умінь і навичок, необхідних сучасній людині для успішної самореалізації у професійній діяльності, особистому житті, громадській активності.

Статтею  12 Закону України «Про освіту» визначено мету повної загальної середньої освіти - всебічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності.

Досягнення цієї мети забезпечується шляхом формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині:

  • вільне володіння державною мовою;
  • здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами;
  • математична компетентність;
  • компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій;
  • інноваційність;
  • екологічна компетентність;
  • інформаційно-комунікаційна компетентність;
  • навчання впродовж життя;
  • громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей;
  • культурна компетентність;
  • підприємливість та фінансова грамотність;
  • інші компетентності, передбачені стандартом освіти.

Окрім того, усі компетентності однаково важливі і взаємопов’язані: елементи, притаманні одній компетентності впливатимуть на формування інших.

Звертаємо особливу увагу, що  у змісті всіх навчальних програм послідовно впроваджено компетентнісний підхід, який відповідає стратегічному напрямку розвитку освіти в контексті положень Концепції  «Нова українська школа» та показано особливості запровадження наскрізних змістовних ліній «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров'я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність», які відображають провідні соціально й особистісно значущі ідеї, що послідовно розкриваються у процесі навчання й виховання.

Наскрізна лінія «Екологічна безпека і сталий розвиток» підсилює формування в учнів соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості: збереження, захист довкілля й усвідомлення сталого його розвитку, готовність брати участь у вирішенні питань навколишнього середовища і розвитку суспільства.

Наскрізна лінія «Громадянська відповідальність» забезпечує розвиток соціальної й громадянської компетентностей, розкриває суть поняття «відповідальний громадянин», визначає вектори його діяльності.

Реалізації здоров’язбережувальної ключової компетентності сприяє наскрізна лінія «Здоров’я і безпека», орієнтуючи на формування учня як духовно, емоційно, соціально й фізично повноцінного громадянина, що дотримується здорового способу життя, активно долучається до облаштування безпечного для життя й діяльності середовища.

Метою наскрізної лінії «Підприємливість і фінансова грамотність» є навчання молодого покоління українців ощадливості, раціонального використання коштів, планування витрат, стимулювання лідерських ініціатив, прагнення успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі.

Наскрізні змістові лінії спільні для всіх начальних предметів, є засобом інтегрування навчального змісту, вони корелюються з окремими ключовими компетентностями і сприяють формуванню ціннісних і світоглядних орієнтацій учня, що визначають його поведінку в життєвих ситуаціях. Упровадження наскрізних змістових ліній у навчальний предмет передбачає розв’язування завдань реального змісту, виконання міжпредметних навчальних проектів, роботу з різними джерелами інформації.

Спільними для всіх компетентностей є такі вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими людьми.

Зміст навчання потрібно базувати на положеннях дидактики, психології, методики, підборі оригінальних завдань і видів діяльності, моделюванні творчої діяльності учнів, урахуванні розвитку мовних, соціальних, громадянських, здоров’язбережувальних та інших компетентностей, визначених навчальними програмами.

Нині змінилися не тільки вимоги до якості освіти, а й виникла потреба впровадження у зміст освіти європейського виміру, спрямування його на інтеграцію до світових та європейських стандартів. А тому перед освітянами, науковцями стоїть нелегке завдання – пошук ефективних механізмів проходження всіх етапів навчання.

Саме через освіту необхідно підготувати  інноваційну людину, здатну до сприйняття змін та новацій. Головна мета розвитку української системи освіти – створити умови для саморозвитку та самореалізації кожної особистості як громадянина України.

 

ОГОЛОШЕННЯ
Ділимося досвідом
[05 Червня 2019][Біологія]
Урок біології у 9 класі. Екосистема. Різноманітність екосистем (0)
[05 Червня 2019][Біологія]
Тестові завдання для учнів 8 класу з біології. Ендокринна система. Розмноження та розвиток людини (0)
[05 Червня 2019][Біологія]
Урок біології у 9 класі. Будова статевих клітин. Запліднення (0)
[05 Червня 2019][Біологія]
Тестові завдання для учнів 6 класу з біології. Гриби (0)
[04 Червня 2019][Біологія]
Тестові завдання для учнів 9 класу з біології. Принципи функціонування клітини (0)
[04 Червня 2019][Біологія]
Тестові завдання для учнів 9 класу з біології. Збереження та реалізація спадкової інформації (0)
[04 Червня 2019][Біологія]
Тестові завдання для учнів 7 класу з біології. Різноманітність безхребетних тварин (0)
[04 Червня 2019][Біологія]
Тестові завдання для учнів 7 класу з біології. Різноманітність хребетних тварин (0)
[24 Березня 2019][З досвіду роботи]
Використання завдань дослідницького характеру в процесі реалізації програми курсу “Я досліджую світ” (0)
[24 Березня 2019][Початкова школа]
1 клас. Я досліджую світ. Зима (0)
[24 Березня 2019][Початкова школа]
1 клас. Я досліджую світ. Пригоди крапельки. Як мандрує вода? (0)
[24 Березня 2019][Біологія]
Біологія 9 клас. Ген. Генном (0)
[24 Березня 2019][Біологія]
Біологія. 9 клас. Фотосинтез: світлова та темнова фаза. Хемосинтез (0)
[17 Березня 2019][Виховна робота]
Сценарій випуска 11 класу – 2018 (0)
[17 Березня 2019][Виховна робота]
Сценарій випуска 9 класу – 2018 (0)
[16 Березня 2019][Виховна робота]
Свято Першого дзвоника. Лінійка - 2018 (0)
[16 Березня 2019][Виховна робота]
Вечір зустрічі з випускниками – 2018 (0)
[16 Березня 2019][Англійська мова]
Англійська мова. 7 клас. Тема «Музеї Лондона». Вдосконалення навичок читання. (0)
[16 Березня 2019][Англійська мова]
Англійська мова. 7 клас. Вивчення нової часової форми Past Perfect (0)
[16 Березня 2019][Англійська мова]
Англійська мова. 2клас. Тварини в селі (0)
Форма входу
Свята України
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Календар
«  Вересень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Яндекс-пошук
Пошук на сайті
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2019