Молодь самоврядує
Тобі нудно?! Ти не маєш чим зайнятися і водночас хочеш отримати багато нових вражень та дізнатися безліч цікавого?!
Подивись навколо… Бачиш людей, які занурені у себе і не знають, чого вони хочуть від життя? Не будь таким!
Ти маєш друзів. Вони хочуть тобі допомогти. Спробуйте хоч трішки змінити світ – і відчуєте насолоду.
Створи для себе атмосферу свята, отримай досвід, як володіти ситуацією та керувати людьми.
А для цього потрібно зовсім небагато – вміти організувати себе для великих справ. Звичайно, ти сам не завжди впораєшся з цим завданням, а тому це краще робити групою.
Отак і народжується наше − молодіжне самоврядування.
Хочемо робити, знаємо, що і як робити, і, зрештою, робимо!
Головне для нас – бути оптимістами, а тоді всі перешкоди лише допомагають бути наполегливими в досягненні поставленої мети.
Ти хочеш приємно провести вечірку з друзями?! Напруж “мізки”, подумай, що і для чого потрібно зробити, хто тобі у цьому поможе і − вперед!
Ти хочеш, щоб інші також відчули задоволення від сучасної музики?! Тоді гайда до друзів, знайди те, чого твоїм однокласникам не вистачає. Підготуй апаратуру і − все буде ‘ок!
А ще можна зробити багато приємного і цікавого: і в похід піти з друзями, і організувати та провести турнір з улюбленого виду спорту, і допомогти тим, хто потребує допомоги, і посадити дерева, і підготувати концерт, і створити перший сценарій КВК чи іншого “крутого” заходу, та такий, що дорослі аж ахнуть! Все це нам під силу. Лише слід набратися терпіння, бути наполегливим і працювати в команді.
Отож, все це під силу нашому молодіжному самоврядуванню.
Самоврядування – процес, який дозволяє людині взяти відповідальність за виконання тієї чи іншої справи.
Учнівське самоврядування – те ж саме, але коли дорослі не бігають за учнями і не вказують що і як робити.
Ініціатива – така риса, яка допомагає позбутися опіки та нарешті зрозуміти, що ти – доросла людина, яка щось вміє та може зробити для себе і оточуючих.
Колективна корисна справа (КТС) – цікавий захід, який нами організований, підготовлений і проведений.
Голова учнівської ради – велика людина у навчальному закладі.
Що робити?
1. Обговорити проблеми, які нас хвилюють.
2. Визначити, що можемо зробити.
3. Розробити план дій.
4. Діяти.
5. Оцінити свої дії, визначити здобутки і промахи.
З чого розпочинати?
Визначити для себе, чому я хочу, щоб наше життя стало цікавішим, змістовнішим, багатшим.
- Тому, що я хочу брати участь у цьому!
- Тому що нудно дивитися, як ми деградуємо!
- Тому що хочу реалізувати свої творчі задуми!
- Тому що хочу бути таким, як дорослі!
- Тому що хочу, щоб наше життя залежало і від нас самих!
- Тому що я хочу, щоб дорослі мене чули і поважали!
- Тому що хочу заробити власні кошти!
- Зрештою, давайте попробуємо щось зробити корисного, щоб про нас заговорили.
Якщо серед цих аргументів немає підходящого для тебе, поспілкуйся з однодумцями.
Що робити далі?
Якщо ти переконаний, що готовий до реалізації власних мотивів, то рушай далі. Для цього слід зібрати якомога більше однодумців, організовуватися. Як? У тимчасові або постійні групи
Зберіться групою, що має спільні інтереси. Як нас зібрати? Потрібно обговорити:
- Що тебе цікавить?
- Як ти на це дивишся?
- Чи можемо щось вирішити?
- Яким чином?
- А чи не краще це зробити разом?
Визначте проблеми, які вас хвилюють і які ви хочете вирішити.
Ваше зібрання можемо назвати “Клуб вихідного дня”, “Фан-клуб”, “Ми – майбутнє і тому почнемо його творити сьогодні!”, а ще – Парламентом, Юнацькою республікою, Радою, Комітетом тощо.
Назва не повинна бути предметом гострих суперечок. Навпаки, сили та енергію спрямовуйте на те, що і яким чином вирішити, навіщо це треба зробити.
Діяльність потребує встановлення певних правил: визначення (встановлення, обрання) лідерів, визначення кола владних повноважень – обов’язків та прав, сфер прикладання зусиль для вирішення проблем.
Що слід зробити далі?
- Попередити дирекцію навчального закладу, класного керівника про проведення акції/проекту.
- Ознайомити з планами і прогнозованими результатами акції/проекту.
- Повідомити про акцію якомога найбільше дітей та дорослих людей.
- Вкажіть мотиви, чому ви хочете це зробити.
Коли реалізовувати свій проект?
- Після уроків, у вихідні дні, без шкоди іншим та самому собі.
Як залучити громаду до вирішення проблеми?
- Звернутися до органів влади із власними пропозиціями.
- Звернутися до громади з наболілими проблемами через засоби масової інформації;
- Поділитися проблемами з батьками та дорослими.
- Провести опитування стосовно проблеми в населеному пункті і оприлюднити його через засоби масової інформації, провести діалог з друзями, в тому числі через Інтернет.
- Зібрати кошти та ресурси для реалізації своєї ідеї.
Що потрібно для успіху?
- Знати проблему (володіти достовірною інформацією про неї).
- Спілкуватися з однолітками та дорослими.
- Вміти аргументовано переконувати та бути ввічливим.
- Вміти творчо опрацьовувати матеріали для друкування у ЗМІ.
- Показувати приклад щодо вирішення проблеми.
- Сформувати і підготувати програму виступу, в якому пропагуватимуться ідеї покращення життя громади (класу, школи, вчителів, жителів) шляхом вирішення проблеми, яку ви обрали.
- Надрукувати листівки, відозви, листи-звернення, рекламні буклети, плакати, малюнки і розповсюдити їх серед однокласників, школярів, жителів населеного пункту.
- Створити команду.
- Узгодити між членами команди план дій.
- Сконцентрувати матеріальні ресурси.
- Здійснити чіткий розподіл обов’язків і визначити терміни виконання.
- Приступити до роботи і довести її до кінця.
- Презентувати результати.
Успіхів вам!